צוותי חינוך
פגשתי כל כך הרבה תלמידים שלא ידעו לצטט דבר מתוך אלפי המילים שהם שמעו בכיתה במשך שנים, למעט משפט אחד שמורה אחד אמר ביום אחד לפני שנים רבות."
(חיליק טרופר)
מלווה צוותי חינוך ומנהלים במטרה לסייע להם ביצירת אקלים כיתה מיטבי ועבודת פדגוגיה מותאמת לכיתה ההטרוגנית ולמידה מרחוק.
את דרכי המקצועית התחלתי כמורה להיסטוריה בתיכון עם תוך התמחות בעבודה עם ילדים ונוער בסיכון. בנוסף עובדת עם צוותי חינוך ועם המשרד באופן שוטף ומכירה את אתגרי ההוראה והחינוך. הידע והכלים הרבים שצברתי לאורך 22 שנות הוראה וליווי צוותי חינוך ומנהלים מאפשרים לי להעניק זווית חשיבה ייחודית וכלים שיסייעו לצוותי החינוך בתקשורת ובעבודה עם הילדים והכל בגובה העיניים, פרקטי ויעיל.
המטרה שלי היא להפוך את המורה לדמות משמעותית, שהילדים מקשיבים לו ומכבדים אותו – מורה מנהיג!
מאושר תוכנית גפ"ן מס' תוכנית 7685
הקורסים שלי:
טובים השניים מן האחד – דיאלוג מיטבי עם הורים – קורס הדגל
התקשורת של צוותי החינוך עם ההורים והיכולת לנהל דיאלוג מיטבי היא אחד המרכיבים החשובים בעבודת המורה בעיקר עם ילדים שיש להם אתגרים, לימודיים, רגשיים, חברתיים או התנהגותיים. היכולת של הצוות החינוכי לגייס את ההורים לשיתוף פעולה ועבודה משותפת היא הדרך המרכזית לקדם את התלמיד. יחד עם זאת ישנם אתגרים רבים משני הצדדים בניהול התקשורת כך שתהיה אפקטיבית ומקדמת.
מטרות הקורס:
לאפשר לאנשי החינוך להכיר את עולמם של ההורים לתלמידים מאתגרים
להבין את אתגריי הצוותים בעבודה עם הורים ולחשוב על מענים כדי לקדם את השיח.
לקבל סל כלים לדיאלוג מקדם עם הורים תוך העלאת המודעות העצמית של הצוותים.
בין הנושאים שילמדו:
* היכרות עם עולמם של ההורים לילדים מאתגרים וזיהוי סגנון הסמכות ההורית
* כיצד לנהל שיחה לא פשוטה עם הורה כדי לקדם את שיח ואת התלמיד
* דיאלוג מול מונולוג – איך מנהלים שיח שיש בו הקשבה, הכלה, אמפתיה וגבולות עם הורים
מה סגנון התקשורת של ההורה שמולי.
* למה צריך להכיר את ההורה שמולי ואיך בעזרת מס' שאלות ניתן להבין את עולמו הפנימי כדי לקדם דיאלוג.
התמודדות עם בעיות משמעת בכיתה
אחרי שנתיים מאתגרות במערכת החינוך וערעור על סמכות המבוגר בחברה מוצאים את עצמם אנשי חינוך רבים נתקלים בבעיות משמעת בכיתה. בקורס המורים יקבלו כלים להתמודדות עם בעיות משמעת בכיתה בדרך יעילה ואפקטיבית.
מטרות הקורס:
* להבין את הגורמים לבעיות התנהגות בכיתה
* להבין את נושא תחושת השייכות ואיך מחזקים אותה אצל תלמדים
* לקבל כלים יעילים להתמודדות עם בעיות משמעת בכיתה
* כלים לשיעור מיטבי לצמצום בעיות משמעת.
התכנים שילמדו:
* תחושת השייכות ומרכיביה
* הבנת הגורמים לבעיות התנהגות בכיתה
* סגנונות מוטביציה של תלמידים
* הגבולות והערכים שלי כאיש חינוך
* תוצאות טבעיות והגיוניות ככלי לניהול בעיות משמעת
* שפת העידוד ככלי להתמודדות עם בעיות משמעת
* התמודדות עם קונפליקטים
העצמת המחנך כמבוגר המשמעותי בחיי התלמיד
תפקיד מחנך הכיתה הוא משמעותי ומחנך מועצם יהיה בעל יכולות להעצים את התלמידים, שצריכים אחרי תקופת הקורונה דמות מבוגר שתאפשר להם לממש את הפוטנציאל שלהם לימודית, רגשית וחברתית.
מטרות הקורס:
* מתן כלים למחנכים להעצמת התלמיד
* העצמת המחנך על ידי זיהוי החוזקות שלו וגלגל החיים
* פיתוח מודעות אישית לסגנון התקשורת של המחנך ובהתמודדות עם קונפליקטים.
התכנים שילמדו:
גלגל החיים המקצועי, הערכים שלי כאיש חינוך, עיצוב מטרה להשגת הצלחה בעתיד, ניהול קונפליקטים
סגנונות תקשורת, הגבולות שלי כאיש חינוך ועוד.
בנוסף ניתן להזמין הרצאה חד פעמית להורים בנושאים שונים
מאמרים אחרונים ומאד מעניינים 🙂
כשיש לילד שלנו קשיים במערכת החינוך אנחנו מרגישות שנכשלנו
ילדים שחווים התנגשויות עם המערכת החינוכית גורמים להורים לתחושות קשות של אשמה וכעס. אז איך מתמודדים? טיפים להתנהלות נכונה מול הילדים והצוות
מהן 5 הפעולות האפקטיביות ביותר לקידום התקשורות והדיאלוג עם הורים בבית הספר?
טובים השניים מן האחד
כלים לדיאלוג מיטבי הורים – צוותי חינוך