ילדה מחופשת לא מרוצה

הילד לא רוצה להתחפש – מה עושים?

פורים- החג הכי שמח, צבעוני ורועש של השנה מביא איתו אתגרים לא פשוטים בהורות, בעיקר בכל מה שנוגע לתחפושות.

חלק מהילדים לא רוצים להתחפש, חלק מפחדים, חלק נרתעים מהרעש וההמולה ואפילו מסרבים להשתתף במסיבות ובחגיגות. וההורים? אנחנו סך הכל רוצים שהילד ישמח ויהנה ואם אפשר כמה צילומים משפחתיים עם התחפושות הכה מתוקות שלהם…

לאף הורה לא פשוט עם כך שהילד שלו שונה מעט או יוצא דופן- שכל הילדים מחופשים והוא לא, או שכל הילדים נהנים במסיבה והוא יושב בצד, בעיקר כי לא תמיד ברור איפה הקושי ואיך אפשר להתמודד איתו.

קודם כל והכי חשוב  כהורים זה להבין שזה בסדר שזה מפריע לנו! תנו לזה מקום. בואו נודה בזה- כולנו רוצים שהילד שלנו יהיה "כמו כולם" וייקח חלק פעיל, הרבה פעמים זה מהווה עבורינו אישור שאנחנו בסדר כהורים ועושים עבודה טובה. אז כן, מותר להיות מבואסים שהילד לא רוצה להתחפש בתחפושת שקנינו במיוחד עבורו או שהוא לא רוצה להצטלם עם שאר בני המשפחה בצילומים שתכננו מראש. מותר להיות מתוסכלים מכך שהילד מתנהג אחרת ושונה.

לאחר מכן חשוב להבין מה מפריע לילד, במטרה לספק מענה. אם ידוע למשל שלילד יש קושי בויסות חושי והוא לא מוצא תחפושת שנוחה לו- אפשר להסתפק באביזרים או לבחור איתו בדים לתפירת תחפושת. אפשר גם לבחור תחפושת שלא דורשת לבישה של בגדים מסורבלים או פריטים לא נעימים. אם לדוגמא לילד קשה להיות כל היום בחגיגות הכיתתיות, אפשר לקבוע איתו להגיע בבגדים רגילים לבית הספר- להחליף לתחפושת לחגיגה הכיתתית, ולאחר מכן להסיר אותה ולחזור הביתה.

אל תנסו לבטל את הקושי ואת הפחד! גם אם לנו הוא נראה טריויאלי או אפילו קצת מטופש- מדובר פה בילד וחשוב לתת לגיטימציה לפחדים ולקשיים שלהם. אם הילד מפחד מרוח רפאים ורואה תחפושת של רוח ונלחץ, אין מה לבטל אותו ב "זו רק תחפושת", כי גם התחפושת מפחידה אותו. מה כן? אפשר לגשת לילד שמחופש ולבקש ממנו להיר לרגע את המסיכה שתאפשר לילד שלכם לראות שיש ילד אחר מתחת לתחפושת ולא רוח אמיתית.
אפשר גם לעשות איתו טיול בחנות תחפושות ומראש להראות לו את התחפושות "המפחידות". ככה תוכלו להגיד לו "זוכר שראינו את התחפושת הזו בחנות?"

בנוסף צריך לזכור ששום דבר לא קבוע, ושהעובדה שהוא לא התחפש בפורים הפעם לא אומרת כלום על ההמשך, לא עליו ולא עליכם והוא יכול להחליט בכל חג מחדש אם הוא מתחפש או לא ואיך. מה שכן ישפיע להרבה זמן קדימה הוא התגובה שלכם ואיך תתמודדו עם הקושי שלו או הסירוב להתחפש.


בהערכה רבה דורית

אהבתם? שתפו עם חברים

ליצירת קשר השאירו פרטים